Menü

Kore DiziJapon DiziKendi KalemimdenKitap Yorumu Melankolik Masallar Mim Kore FilmJapon FilmKendi SesimdenAnime Günlük Mevzular Johnny Deep

Translate

17 Ağustos 2015 Pazartesi

ATHENA: Goddess of War



Dok Go, Dok Go, Dok Go Jin... :))))

13 aralık 2010 yayın tarihli dizimiz bana bir nevi doğum günü hediyesiymiş de o zamanlar fark etmemişim. Sardım mı sarıyorum bir şeye demiştim bundan bir iki yazı önce.

İşte bir Cha Seung Won dizisiyle daha buradayım. 

Ben aslında polisiye dizi-film hiç sevmem,  ama bazı tetikleyici unsurlar olunca iş değişiyor bazen. Athena, Iris adlı dizinin devamı niteliğindeymiş ama ben Iris'i izlemedim ve aralarında bağlantı varsa da beni rahatsız etmedi açıkcası yani onu izlemeden de Athena izlenebilir diye düşünüyorum.

Diziye geçmeden önce uyarmak isterim ki "yaşasın kötülük!" diyen, sonnnn derece yanlı bir posttur.

Özetle, Güney Kore'nin geliştirmekte olduğu nükleer enerji teknolojisini (TWR) engellemeye çalışan Amerika'nın desteğiyle oluşan Athena örgütü ve Kuzey Kore faaliyetlerine karşı Güney Kore hükümeti tarafından Terörle Mücadele Ulusal Servisi (NTS) kurulur. 

Dizimi de bu örgütler arasındaki mücadeleyi konu alıyor.


--SPOİL--

Karizmanın dibi Son Hyeok


ABD İç Güvenlik Bölümü Doğu Asya Başkanı olan Son Hyeok, aynı zamanda Athena diye bilinen örgütün üst düzey yöneticilerindendir. 

Verilen son görevden sonra bu örgütten ayrılıp yeni bir hayat kurmayı istese de... masesef bu mümkün olmayacaktır.

(Bir adam ancak bu kadar karizmatik olabilir tüm film boyunca mermiler havada uçuştu be adam bir kere mi bir yere saklanmazsın? Bir taraflarına mermi savar mı taktı ne? Gerçi sonunda bir kere yere düşüyor ama onda da düşmemiş özenle oturup poz vermiş havası var :p)

Nankör, uyuz, ne desem bilmem Hye In


İlk önce NIS'de çalışan bir rehber olarak karşımıza çıksa da o bir siyah ajan... hatta Athena'nın bir üyesi. Çok küçükken ailesini kaybeden Hye In'le Son Hyeok ilgilenir ve kızın isteği üzerinde onu Athena'ya alır. 

Başlarda Son Hyeok'a sadık kalıp NTS'de ajanlık yapsa da sonra tipsiz Jung Woo Sung'a aşık olup (nasıl bir aptallıksa işte!) Son Hyeok'u yüzüstü bırakır.

Hatta benim zavallı, sevimli, karizma Son Hyeok'um o uyuzzz kızı kurtarmak için hayatını kaç kere tehlikeye atar. (çok lazımmış gibi) Çok mu yanlı bir post oluyor bu?  ^_^

Gıcık Jung Woo Sung

Kendisi bir NTS ajanı. Hye In'i bir operasyon sırasında görüp şak diye tutulur. (kendi başınızı yiyemediniz ikiniz!)


Kız bir gösterip bir çekerken iyice aşık olur tabi bu sırada Hye In'i Athena'dan olduğu anlaşılsa da iyi halden ( nasıl olduysa o) bırakılır hatta o da yetmez Athena'ya karşı yapılan operasyonlara yardım eder.

Bayan kırık kalp Han Jae Hee


Bir başka NTS ajanı daha... Jae Hee'nin yıllar önce bay mükemmel :p Woo Sung'la ilişkisi vardır ama babası Woo Sung saha ajanı olmaktan vazgeçmezse ilişkilerini onaylamayacağını söyleyince ayrılırlar. 

Ama Jae Hee onu unutamaz ve NTS'de beraber çalışmaya başlayınca durum daha da kötüleşir fakat Woo Sung'un Hye In'e ilgisini fark eden Jae Hee bunu ona söylemez.


Bu sırada NTS'de ofis açan Son Hyeok'un yanına yardımcı olarak verilir, aralarında küçük bir yakınlaşma olur ama bu Son Hyeok için bir şey ifade etmez. Çünkü onun kalbinde Hye In vardır.

Filmin sonunda bu kızcağız ölür... 

Bay Köstek Kim Ki Soo


Sözde Kuzey Kore'nin 35. bölüm istihbarat ajanı kendisi... Ama işi daha çok destek yerine köstek olmak oluyor ne yazık ki :)

Kuzey'den kaçıp Güney'e sığınan Ki Soo, Garibongdong'da bir oyun salonu işletiyor, her ne kadar bu ajanlık işlerinden kaçıp kurtulmaya çalışsa da onlar peşini bırakmaz ne yazık ki. Neredeyse her operasyonda olay yerinde bulunur.

Bir de Kuzey Kore'deki amiri gelip, onlar için ajanlık yapmasını istediğinde ise annesine bir şey olamaması için çaresiz kabul eder.

The Gentleman's Dignity'de onu ne kadar sevdiğimden bahsetmiştim bu dizide de çok iyi iş çıkartmış kendisi. 

Silahın dürbününü ters takıp " hedefte çok uzakmış." demesi tam komediydi. 

*******
Önceleri Son Hyeok'a güvenseler de sonra onun Athena'dan olduğunu anlarlar ve mücadele açık bir şekilde bundan sonra başlar. 


Son Hyeokcum, birkaç kere yakalanma tehlikesi geçirse de (hep o uyuz kızın yüzünden) bir şekilde sıyrılır ama son görevde, ki bu nükleer enerji projesinin yürütüldüğü yeri bombalamak oluyor, ne yazık ki her şey biter...


Woo Sung ve Son Hyeok'u karşı karşıya gören He In önce Son Hyeok'u sonra da kendini vurur... 

ama... 
Aptal kız ölmez! nasıl ölmez! sen benim karizmamı öldür kendin yaşa! sonu tekrar çekilsin bu filmin olmamış..

Çok sinirlendim cidden... 

Bir de filmin sonunda Woo Sung'la birleşip mutluluk pozu vermezler mi!!! Ahh...

Daha fazla devam edemeyeceğim, buyurun izleyin de anlayın beni..

Puanım 4 polisiye diziler dediğim gibi bana hitap etmiyor ama bu tarz dizi- film sevenler eminim daha çok beğenecektir.


Başka bir Cha Seung Won dizi-filminde görüşmek üzere...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım : Merve Canbaz