Menü

Kore DiziJapon DiziKendi KalemimdenKitap Yorumu Melankolik Masallar Mim Kore FilmJapon FilmKendi SesimdenAnime Günlük Mevzular Johnny Deep

Translate

26 Temmuz 2015 Pazar

Makai Ouji: Devils and Realist



Bu aralar animelere sardım :) 
Benim bazı takıntılı zamanlarım oluyor işte...  Sadece anime, Kore ya da Japon dizisi izlediğim, sadece kitap okuduğum ya da sadece boş boş baktığım zamanlarım :)

Bu günlerde ise anime zamanındayım, daha birini bitirmeden ardından izleyeceğimi bulup hazırlıyorum. İçinde az da olsa romantizm sevdiğim için, istediğimi bulunca stokluyorum işte :) 

Devils and Realist konusu bakımından ilgimi çekti bla bla.. demeyeceğim, bildiğin karakterlerin güzelliği ilgimi çekti işte :) Nasıl çizmişler öyle özene özene, ellerine sağlık :D

Ouran High School ekibi çizmiş, onu da beğenmiştim ama buradakiler başka hele bir Dantalion var ki :)

Bu 12 bölümlük kısacık animeciğin konusu nasıl derseniz;



William Twining



Aristokrat bir ailenin üyesi ve son derece zeki olan William'ın tek düşüncesi okulunu iyi bir şekilde bitirip güzel bir işe sahip olmaktır. 

Ailesini küçük yaşta geçirdiği bir kazada kaybeden William, bir gün amcası Barton'un okul taksitlerini ödemediği haberini alınca, ne olup bittiğini anlamak için eve döner ve amcasının işleri batırıp ortadan kaybolduğunu öğrenir.

Elinde sadece evi kalan William'ın tek isteği okul taksitini ödemektir ama evde sadık uşak Kevin Cecil'den başka bir şey kalmamıştır. 





Para edebilecek bir şeyler ararken, yer altında gizli bir oda bulur. Oda büyülü bir mühürle kaplıdır ve istemeden kendine Dantalion diyen bir şeytanı çağırır.


Dantalion Hubar




Bir Nephilim (İnsanlığı terk etmiş şeytan) olan Dantalion, Cehennem'in 36 ordusunu Dük'ü ve Cehennem'in yönetici vekilliğinin ilk adayıdır.

Dantalion, William'a hükümdarları Lucifer'in derin bir uykuda olduğunu, o uyanana kadar bir vekil seçeceklerini ve bu seçici kişinin de Kral Solomon'un (yani Kral Süleyman) soyundan geldiği için William olduğunu anlatır.



(Not: Kral Süleyman, Hz. Davud'un oğlu ve İsrail Krallığının üçüncü kralıdır. Dini kaynaklara göre peygamber olan Hz. Süleyman'ın insanlara, cinlere ve hayvanlara hükmettiği söylenir. Hükümdarlığının kaynağının ona Cennet'ten hediye edilen bir yüzük olduğu anlatılır. Çok zengin bir kral ve "Sultan Süleyman'a kalmadı dünya hiçbir kitap yazmaz.' diye şarkılara konu olan zatı muhteremdir.)

Anime içinde ise kendisinden şöyle bahsedilir:

"İsraili'in üçüncü Kralı, Bilgelik Tanrısı'nın hediyesiyle Cehennem'in 72 şeytanını boyunduruk altına aldı ve büyük, zengin bir krallık kurdu."


Çok şirin değil mi?

ok. Her zaman değil ^_^
Fakat William tam bir realisttir ve söylediklerinin hiçbirini ciddiye almaz hatta Dantailon'u kostümlü soytarı olarak nitelendirir.

Önceleri inanmak istemeyip her şeye bir cevap bulsa da sonunda onun bir seçiciden fazlası olduğu anlaşılır.

--SPOİL--

William, tüm bu saçmalıkları (onun düşüncesiyle) geride bırakıp okula geri döndüğünde okul taksitinin yüklüce bir bağışla ödendiğini öğrenir.


Bu cömertliği yapan ise yeni sınıf arkadaşı Dantailon Hubar'den başkası değildir. William bundan hoşlanmaz ve gelecek dönem harcını ödemek için bir yol düşünürken ortaya Sytry Cartwright çıkar.

Sytry Cartwright

Bana Sailor Moon'u anımsattı (: 
Sytry, bir erkek için fazlasıyla güzel ve kızımsı olsa da o Cehennem'in 12. soylusu ve Kont'u ve de geçici hükümdarlığın 2. adayıdır.


Okul taksitiyle başı dertte olan William'a yaklaşmak için ona yardım edebileceğini söyler fakat asıl peşinde olduğu şey kısa süre sonra ortaya çıkar. 

Gözünü Will'in üzerinden ayırmak istemediği için de okul yeni bir öğrenci daha kazanır.
(Sytry'i çok sevdim ben özellikle sürekli bir şeyler tıkınırken çok şirindi.) 


Papaz Ernest Crosby, okulda şeytanların olduğunu anlar. Onları kovmaya çalışır fakar Sytry'i zorlasa da Dantalion'u alt edemez ve işini sürdüremeyecek derecede kötü yaralanır.

Stradford Kampüsünün yeni papazı ise uşak Kelvin Cecil'den başkası değildir.

Kelvin Cecil-Uriel



Her ne kadar onu Twining ailesinin sadık uşağı olarak tanısak da aslında o, asıl ismi Uriel olan düşmüş bir melektir. Yaptığı bir hata yüzünden baş melek Michael tarafından bir kanadı kesilerek cezalandırılmıştır.

William'ın seçici olduğunu bilir ve onun şeytanların eline geçmesini engellemek ister.

Camio- Nathan Caxton



Okul başkanı kamuflajıyla gizlenen, hükümdarlığın son adayı Camio... 
Yarı şeytan olan Camio, 30 şeytan ordusunun kumandanı ve hiyerarşide 53. Şeytan Lordudur.

Fakat Camio'nun hükümdarlıkla pek alakası yok, zaten çocuğun başı gönül işleriyle dertte.


Çok çok zaman önce Miss Mollins adındaki kızı sever fakat kızın ailesi, bir şeytan olduğu için bu ilişkiye karşı çıkar. 

Kız ne olursa olsun onunla beraber olmak ister ve beraber kaçmayı planlasalar da Camio buluşmaya gitmez.

Yıllar yıllar sonra, Mollins hastalanır ve tedavi olmak istemez fakat ölmeden önce Camio'yu bir kez daha görmek ister. Bu yüzden de bir şeytanla anlaşma yapmaya çalışır ama bu neredeyse hayatına mal olacakken Camio ortaya çıkar ve onu kurtarır. 

Yani muradına erer (:

********


Sabat Günü'nde şeytanları engelleyen bariyerler kalkar ve Solomon'un anlaşma yapmadığı birçok şeytan William'ı öldürmek için gelir.

Ama Dantalion, Sytry ve Camio, Will'i diğerlerinden korur ve onun burada güvende olmadığına karar verip Cehennem'e götürürler.

Fakat işler bekledikleri gibi gitmez çünkü Will Cehennem'de de güvende değildir. 
Yanlışlıkla anlaşmalarının kaynağı olan yüzük cebinden düşünce Baaberith, yüzüğü yok ederlerse özgür olacağını ileri sürerek Will'e saldırır.

Bu sırada William ilk kez yüzüğü takar.



Baaberith saldırır ama onun bilmediği bir şey vardır; William artık sadece bir seçici değildir, o Solomon'un ta kendisidir. Hiç zorlanmadan Baaberith ve diğerlerini alt eder.

Dantalion dışında anlaşma yaptığı tüm şeytanları tanır ve Dantalion yüzüğü çıkartmaya çalışınca, onu da yok etmeye çalışır.


Sonunda Dantalion'un da yardımıyla, onu tanır ve Solomon'u yenip yeniden William olur.


William, her şey bittiğinde kendini yeniden okulda bulur fakat, hiç kimse ne Dantalion'u ne de diğerlerini hatırlamaz.

Tam bunun bir rüya olduğuna inanacağı sırada...

Taaaa taaaaaa taaaaa

Dantalion'u karşısında bulur.

Veee son...




Daha uzun sürseydi keşke... 

Aslında cevaplanmamış birçok soruyla bitti mesela Solomon neden Dantalion'u tanımadı? ya da Michael Kevin'ın kanadını neden kesit?

Mangası devam ediyor sanırım soruların karşılığı orada fakat ne yazık ki Türkçe'ye çevrilmemiş ya da ben bulamadım.  
Umarım 2., 3., 8. sezon falan yapalar (: Gerçi biraz zor gibi taa 2013'te yapılmış ilk sezon.

Neyse konuya geri dönersek... 
Söz etmediğim hepsi birbirinden ilginç bir dolu karakter daha var aslında ama yazıyı daha da uzatmak istemiyorum.

Kesinlikle izleyin.

Puanım;


Keyifli seyirlerrr


2 yorum:

  1. Bu animeye bayılmıştım! Sytry favoriiimm! ^^ Nedense hep animelerde hep beyaz saçlı yada yemek düşkünü karakterler favorim oluyor. Fakat bu fiziksel özelliklerinden değil, yada sadece karakterin yemek tutkusundan. Mesela Pandora Hearts'da Break vardı. Mad Hatter. O da beyaz saçlı, tatlı yemeği seven bir tip. İlk karakteri gördüğüm an "aşırı mantrak ya" diye sevmiştim. Ardından da Mad Hatter olduğunu öğrenince boşuna favorim değilmiş dedim. Ardından D-Gray Man'de ki Allen Walker. Yine beyaz saçlı, yemek yeme ile arası iyi olan karakterlerden biri. Öyle ki bir ara görev esnasında görev arkadaşı planın üzerinden geçip durum değerlendirmesi yapıyor. Kritik bir olay, adam çevresine bakınıp iç geçirerek "acaba zeytin yaprağı yenir mi" diyordu. O da, kişilik yönünden oldukça renkli bir karakter diye sevmiştim.

    devils and realist gerçekten severek izlediğim yapımlardan biriydi. keşke devamı gelseydi. mangası devam ediyor hâlâ şu an yetmişinci bölümü çıktı henüz yeni. onun da harici belki devamı gelebilir serinin. ben gelebileceğine nedense inanıyorum çünkü sonu oldukça havada kaldı ve dahası; 2012 yılında çıkan kamisama hajimemashita serisinin ikinci sezonu tam üç yıl sonra çıkıp 2015'in ocağında çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam. mangasına gelirsek; evet ne yazık ki serinin türkçesi yok. nedense hep sevdiğim serilerin türkçesi olmuyor, gerçi pek sorunda olmuyor benim için mangafox'dan ingilizce olarak da takip ettiğimden. ama yinede arşiv yapmayı seven birisi olduğumdan türkçe seri bulduğunda indirip hardisk'e saklıyorum. hatta bazı türkçesi olmayan serileri, tek sevdiğim için kendim çevirdiğimi hatırlarım. en son pandora hearts serisini çevirmiştim, hatta benim gibi seven olur diye mangatr'ye koymayı düşünmüştüm ki; iki hafta sonra serinin lisanslanıp internetten kaldırıldığını öğrenince boş verdim. yinede çevirilmiş bölümleri arşivimde durur. devils and realist'i şimdi çevirmeyi düşünüyorum. umarım bir problem olmaz da, seri lisanslanıp kaldırılmazsa (mangafox'dan bakarsan şayet pandora hearts'ın bölümlerinin boş olduğunu görürsün, aynı şekilde spacial A'nın da) koyacağım. gerçekten güzel, okunması keyifli bir seri. tek sorunum kendim hangi seriye el atmaya kalksam biraz talihsiz oluşum. :/ pandora'dan evvelde light novel çevireyim demiştim. no 6 isminde ki bir animenin light novel'ını çevirmeye başlamıştım ki, ingilizce kaynağında devamı gelmeyince elimde kalmıştı. hatta bu nedenle biraz içerlenmiştim. en sonuda ya en sonunda bloga not düşeyim de. milletin okumak istediği bir seri olursa onu çeviririm bari mantığı ile geçen hafta mı ne mini bir not düşmüştüm. neyse ya, konudan sapmayayım vallahi. ama böyle güzel animeleri gördükçe insan hem insan; on iki bölümcük de neyin nesi diyor, hem de hadi on iki bölüm yaptınız bari ikinci sezonu çıkarsaydınız demeden de edemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen çeviri mi yapıyorsun? Bak bunu şimdi öğrendim, ne güzel benim İngilizce malesef hala ortaokul seviyesi ya da ilkokul :) Hiç sevemedim ben bu dili nedense, yani hiç öğrenesim gelmedi. İşime de yaramadı şimdiye kadar hani gerek olsa öğrenirdim zorla morla ama yok. İngilizce bana çok uzak :)

      Ben haalaa 1 manga bile okumadım. Geçen Dengedeki Dasy'e başladım 4-5 bölüm okudum sonra öyle kaldı. Pandora Hearts'ı da henüz izlemedim ama yarın boşum ne yapsam diyordum izlerim artık.

      Bu animeyi ben de çok sevdim ama ben daha çok Dantalion'u sevmiştim ^_^ Devamının gelmesini dört gözle bekliyorum ama kamisama kadar uzamasın arası :( Çevirisen çokkkk mutlu olurum ben havada kalmıştı bir sürü şey. Umarım çevirirsin, bir numaralı okuyucun olurum. Şu manga okuyamama alışkanlığımı da terk ederim böylece :)

      Special A'yı ne zaman izlemek istesem bölümlerde sorun oluyor. Geçen yine bir heyecan açtım yine çamadı videoyu. Bir ben kaldım sanırım izlemeyen :(
      Notu bloga mı düştün? Hemen gelip bu animeye oy vereyim :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım : Merve Canbaz